tisdag 16 februari 2010

Tisdagar


Tänk om alla kunde få möjligheten att vara lediga en dag till i veckan. Jag gick ner i tjänst och fick därmed en ledig dag. Nu har tjänsten ökat, men jag har lyckats pussla ihop det så att tisdagarna fortfarande kan spenderas hemma. Visst att man förlorar lite pengar, men jämfört med vad det betyder för mig går det inte att jämföra med pengar. Vill alltid ha det så här och hoppas att det ska vara möjligt även nästa läsår, och för all framtid.

Fördelar
  • Sovmorgon,  A och jag lägger oss alltid sent och jag går upp runt 06.00 och han 7.30. Självklart är jag segare på kvällarna, men tack vare tisdagarna så blir det inte lika jobbigt.
  • Jag kan tvätta, finns alltid tvättider.
  • Städa så vi slipper göra det på helgen.
  • Jag hinner jobba och hamnar inte efter med planering, rättning mm
  • Jag får spendera tid med filuren.
  • Luncha med A och andra vänner.
  • Få besök av syskon, kusiner som inte jobbar på dagarna.
  • kan baka, laga mat, testa nya recept utan att bli störd.
  • Träna när det inte är lika mycket folk på gymmet.
  • Gå på behandlingar.
  • Gå ner på stan och slippa trängas.
  • Läsa och kolla på filmer.
  • Tandläkarbesök och andra tidsbokningar.
  • Jag har mer energi på jobbet och anstränger mig ännu mer.
  • Tid för mig själv.
Allt det här leder till att helgerna inte behöver vara fyllda av så många måsten, det finns tid till sånt som är viktigt, alltså min familj och mina fina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar