fredag 12 februari 2010

Minnesluckor


Igår när jag skulle lägga mig så låg jag och tänkte på vad man har gjort senaste 10 åren.  Insåg att det är svårt att komma ihåg. Man försöker strukturera upp tiden på olika sätt. Började fundera på vad jag gjort alla nyårsaftnar senaste 10 åren.

2000: Au-pair i Usa och bodde en bit utanför Baltimore. Nyårsafton firades hemma hos någon amerikan som hade gjort om hela sin villa till "New York"
2001: I julklapp hade jag fått en weekend till London av A. När vi väl var på plats så var det fullbokat på alla restauranger som vi gick in på. Det blev häng på hotellet, donken och Trafalgar Square.
2002: Fina M från Australien hälsade på och vi var ett gäng "Au-pairs" som firade in det nya året.
2003: Hmm, här var vi på Hasseluddens spa precis dagarna innan och tror att jag och A hade middag med hans familj i Älsklingstuna. Bara några dagar senare åkte jag till Texas och pluggade en termin.
2004:  Middag i Stockholm hos några vänner från bla Äslklingstuna. Fyrverkerier vid stadshuset, dans och en hel del vattenpipa.
2005: Tydligen hade vi det så trevligt 2004 att vi gjorde samma sak igen, lite folk som var utbytta, men annars samma upplägg.
2006: Vi hade sålt lägenheten, magasinerat allt och åkte till Australien för att gå på M's bröllop. Nyår firade vi i  ett stekhett Sydney.
2007: Weekend i Köpenhamn med A, bodde på Front och var  på en galen nyårsfest på Oil. Mådde inte så bra dagen efter och tyvärr var det väldigt blåsigt så vi inte kunde åka över bron hem igen.
2008: Simrishamn tillsamman med goda vänner till oss. Det dracks skumpa från morgon till kväll och till förrätt serverades humrar stora som hundvalpar.
2009: Weekend i ett kallt Berlin med A och kvällen firades på Savoy med fantastisk mat. Hittade nyligen en servett från stället där vi under kvällen hade knåpat ihop en bröllopsgästlista på skoj, vem hade anat då att vi året efter var förlovade.
2010: Ao Nang, Thailand med A. Strandhäng och drinkar.

nu minns jag ju massor.

1 kommentar:

  1. Nyår är en bra sammanfattning av livet man lever just då.

    Åh jag önskar att jag också någon gång får äta en hummer stor som hundvalp!

    SvaraRadera