fredag 19 februari 2010

Respekt



Varje fredag 14.00 ska man ha registrerat sin rad. Det här ska vara något roligt vi gör på jobbet, helt frivilligt. Vi är ca 15 kollegor som är med i tävlingen, vi tippar under 15 veckor och den med flest rätt, har vunnit. Så varje vecka är det samma stress. Jobb på fredagar, vad är det? Här är det den perfekta raden som ska göras, helst 13 Rätt. Vi har en egen hemsida där vi kan följa resultaten, jämföra och lämna inlägg. Jag kan inte påstå att jag är speciellt fotbollskunnig eller intresserad. Visst att jag följer EM, VM eller andra stora matcher om jag vet att Sverige är involverad eller kanske en svensk spelare. Visst att jag hoppades på att ett annat lag skulle vinna allsvenskan och jag fattar också att det pågår olika ligor i olika delar av världen men inte så mycket mer. Men har upptäckt att det inte gör så mycket, stryktipset är lite som lotto, finns inga säkra kort. Så självklart ställer jag upp i tävlingen termin efter termin och hoppas på att bli vinnaren. Hittils har jag inte kommit på pallplats utan några platser ifrån. Så det känns tryggt att trots nollkoll på lagen så är jag inte sämst. Nu kan man ju undra varför 15 st lärarkollegor tycker detta är så roligt och självklart finns det en morot. För att få delta i tävlingen finns ett krav: Lämna in valfri alkoholhaltig dryg för 150kr, det betyder att det i potten ligger ett litet barskåp som delas ut till topptipparna. Jag har bestämt mig att i år ska jag ha en del av kakan och efter tre veckor så ligger jag på delad första plats. Nu gäller det bara att under dom 13 kommande veckorna leverera träffsäkra rader och oroa sig hela lördagarna över matcher som jag skiter fullständigt i. Skulle kunna döpa om det till stryptipset. Men, vad gör man inte för lite sprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar