Det är ju faktiskt lite att ordna inför en fest:
Här tar vardagsrummet form, detta blev det "rosa rummet"
- inbjudan ( bra om man kommer ihåg att skicka till alla, Facebook är bra, men det hade inte skadat att även dra iväg ett mail)
- Städa ( ja, det gäller att plocka undan så att alla får plats)
- handla ( snacks, glas, alkohol, mat, pynt, blommor, godisremmar, ballonger, helium, is, behållare till is och säkert en hel del annat som jag redan förträngt)
- Mat ( här var vi smarta och caterade tilltugg och bakade en tårta, blev inte så mycket arbete, typ)
Det här är vad vi har kvar av alkoholen, så då kan ni tänka er hur mycket det fanns innan. Det var någon som frågade A om vi inte hade ngn mat eftersom hela kylskåpet var tömt och fylld med bubbel;)
Schemat för kvällen var:
19-21 Bubbel
21-22 kaffe och avec
22-23 Gin & Tonic
23-24 öl & vin'
24- happy hour
Kan säga att när det var dags för kaffe och avec var vi redan en timme försenade;)
Det var en härlig blandning av familj och vänner. Vissa tog det lite lugnare och andra gick all-in precis som det ska vara. Dom vildaste gästerna var alla småbarnsföräldrar, så ett tips är att bjud många av dom.
Det var en rolig kväll och dagen efter såg lägenheten ut som ett bombnedslag( alltså inte som en riktigt het tjej utan snarare som Eyjafjallajökul,)vi har inte riktigt fått lägenheten i samma skick som det var innan, men vi är på god väg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar