lördag 2 oktober 2010

Bibel och Bubbel

Igår på väg hem fick jag med mig den här. Måste säga att utbudet
och innehållet i gravidtidningar är katastrofalt dåligt. Men den
här kändes lite mer proper. Salig blandning av allt och det kommer
finnas vettig läsning ända fram till förlossningen. La mig i soffan
för att samla krafter inför kvällens överraskningsjippo för en
kollega. Men I mitt tillstånd var jag tvungen att återhämta
krafterna medan resten skålade i bubbel. 18.30 mötte jag upp 15
kollegor I gamla Stan för en hederlig spökvandring. Tempot var sjukt
och jag fick kämpa för att hänga med. Han som höll i det var
extremt dryg och 90 minutrarana hade känts som en evighet om inte mina
kollegor varit så underhållande. Bakom varje staty kom en
whiskyflaska upp som det flitigt shottades från. Så det var som att
ha ett gäng störiga skolelever med sig. Guiden var inte nöjd med
vår grupp och det triggade igång några av mina kollegor som kom med
roliga kommentarer och frågor. Jag behövde inte ens vara full för
att uppskatta allt detta. När vi sen försökte tacka för den
fantastiska turen, ville han inte ha något med oss att göra.. He he.
Typiskt lärare att gå bananas när dom kommer ut lite;) efter det
här blev det tapas och vin på guapa. När stället stängdes gick vi
vidare till Akkurat där alkoholen fortsatte att flöda. Och vet inte
hur många gånger vi var nära på att åka ut. Det hade varit något.
Spiknykter gravid kvinna utslängd! Jag shottade fruktjuicer och
sippade på ginger Ale. När det sedan 1.30 var dags för kareoke och
mina härliga kollegor sluddrade som mest, tänkte jag att nu får det
räcka för mig. Visst att jag gillar och sjunga, men det kräver
några järn innanför västen och det var ju inte möjligt. Och om jag
ska vara ärlig så var det förmodligen bara en tidsfråga innan
resten droppade av eller slocknade i ett hörn. Känns grymt att inte
vara bakis efter en helkväll. Ska bli intressant att höra hur det
slutade för resten.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar