söndag 22 augusti 2010

To Bee or not to Bee

Om 100 dagar är det dags för "Otto" att komma. Vi har hittils inte
fixat en pinal. Känner att det är dags att börja fundera över
några saker tex det här med vagnar. Det är en djungel och den
perfekta vagnen finns inte. Smidig, liten, lätt, säker, förvaring
och massa annat. Sen är ju prislapparna hutlösa. Alla vi träffar
pratar varmt om Bugaboo och tycker den är bäst. Så nu börjar vi
fundera på om det är en sån vi ska ha i alla fall. Det jag inte kan
bestämma mig över är ifall vi ska köra på Cameleon elle Bee
modellen. Dom som har haft båda tycker absolut Bee och fast det inte
är en riktig kombivagn så tycker dom att en mjuklift funkar utmärkt
första 5-6 månaderna och sen har man den smidigaste och lättaste
vagnen resten av tiden. Som förstagångs förälder känner jag mig
inte lika trygg i det, men det är ju inte så konstigt. Det är
väldigt sällan jag är ute och går med vagn. Så vad vet jag? Den
modellen är inte heller riktigt lika dyr som Cameleon. Nu ska några
vänner sälja sin Cameleon och då kanske man ska slå till på den.
Det blir en bråkdel av ordinariepriset och skulle man ångra sig så
kan man ju kirra en Bee också så småningom och ändå så hålla sig
inom samma budget. Puh, det är inte lätt med alla beslut. Ska fundera
lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar