lördag 7 augusti 2010

Orangeriet

Förra veckan blev det en mysig middag med Amy, Tette och lille Edvin. Tanken var att även Morran skulle med, men hennes lille son ville ut lite tidigare så nästa gång blir det två barnvagnar på uteserveringen.
Trots lite regn och rusk så var det härligt att sitta ute och njuta av en härlig fläder och myntalemonad.  Vi beställde in lite olika starters som åts efter middagen;) Vet inte riktigt hur dom tänkte, men allt gick ner iaf. Det var lite olika röror med tilltugg, måste säga att parmesanröran föll mig i smaken. Vi beställde sushi till "varmrätt" och den påminde lite om Akkis sushi, med tanke på garneringen, så den får ganska högt betyg. Däremot tycker jag att sju små bitar för 150 kr är lite väl häftigt. Hade lätt ätit ett par bitar till utan problem. Som tur var fick jag i mig en cheeseburgare innan, annars hade jag aldrig klarat mig. Vet att tanken är att erbjuda lättare tilltugg och ingen brakmiddag, men för det priset så borde det inte vara orimligt. Stället i sig var väldigt fint och charmigt och går gärna dit fler gånger fast kanske inte hungrig nästa gång.  Det bästa var ändå att få hänga med mina fina och njuta av en typisk Svensk sommarkväll. Det känns lite som om sommaren börjar lida mot sitt slut. Jag som knappt varit i Sthlm och njutit av allt som erbjuds där. Har vi tur så kommer augusti och september erbjuda lite fina kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar