torsdag 3 februari 2011

Fira

En vecka innan Edgar föddes så ordnade jag en baby shower hemma. Det kanske var i grevens tid, men denna gång hann jag. Eftersom denna Amerikanska tradition inte är riktigt lika stor i Sverige så nöjde jag mig med en light "pimpning" hade lite blå ballonger, servetter och dekorerade vinglasen med blå skallror och sånt. Vi träffades ett gäng ladies och åt pizza och cupcakes. Som underhållning ordnade jag lite frågesport och gissa barnmaten. Eddie fick fina presenter och Morran hade med sig en fantastisk blöjtårta. Det var en mysig och ganska "tjejig" tillställning. I lördags firade min sambo att Eddie kommit till världen med cigarrmiddag. Upplägget var lite annorlunda. 13 uppklädda karlar samlades hemma hos oss för skumpa och cigarr. Även denna gång fick Eddie en hel del fint. Efter några timmar var det dags för aktivitet i form av Sturehof, privat rum, middag och shots, väldigt "grabbigt". Det finns flera sätt att göra saker på och intressant att se hur det skiljer sig. Båda firade ju precis samma sak. Blir det fler baby showers för mig så tror jag tävlingen "gissa shotsen" ska bli ett nytt inslag, det kan ju sluta hur som:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar