tisdag 14 september 2010

Försmak

Idag blev det lite tidigare hemgång från jobbet så då passade jag
på att träffa morran och tette mina mammalediga homies( som jag
tänkt joina senare i höst). Det blev afternoon Tea på vete-katten.
Inte så tokigt en regnig tisdag eftermiddag. Vi var inte ensamma där
och förutom några andra småbarnsföräldrar så var det en ganska
blandad kompott av folk. Blir lite förvånad över att det är så
mycket folk i rörelse så pass tidigt på dagen. Jag som hoppades att
det då är lite lugnare och man har gott om plats. Ska bli intressant
att se om tio veckor när vi kommer med tre likadana vagnar och ska
klämma in oss med alla lattemammor, ungdomar, pensionärer, folk som
läser sin bok i en vrå, studenter, turister och resten som gillar att
komma ut och träffa lite folk mitt på dagen. Tur att mina två
rutinerade mammapolare finns där som stöd och med massa erfarenhet.
Jag kommer ta rygg på dom och försöka smälta in så gott det går,
kommer bli ett nytt spännande kapitel i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar